Allmänna villkor

Priser
Alla priser anges i SEK (svenska kronor) inklusive 25% moms. 

Betalning
Betalning sker mot kontantfaktura till företagsswish eller BG.

  • Swishnummer 123 194 9809
    Silvertid Kommunikation AB
    Betalas i samband med leverans.
  • Bankgiro 5469-3627
    Silvertid Kommunikation AB
    Förskottsbetalas, leverans sker efter bekräftad insättning

Ångerrätt
Ångerrätten gäller inte för specialbeställda varor. För utökad information, se Konsumentverkets information här.

Frakt och Fraktvillkor
För paket som ska skickas använder jag mig av PostNord och DHL, beroende på paketets vikt och storlek. Gods som skickas med PostNord och DHL följer branschpraxis vad gäller fraktvillkor och försäkring av gods.
För fullständiga villkor hos PostNord, läs mera här.
 
DHL har en FAQ om de vanligaste frågorna, som du når här,
där du även hittar deras fullständiga villkor.
I samband med att du beställer min tjänst om videoöverföring med frakt involverad, accepterar du samtidigt dessa fraktvillkor från resp. fraktbolag.

Packinstruktioner
DHL har en väldigt bra och tydlig packinstruktion som fungerar alldeles utmärkt även för andra fraktbolag. Följ denna när du packar dina VHS-kassetter, så att de inte skadas i transporten. Observera att du som avsändare ansvarar för att godset är ordentligt packat i enlighet med instruktionerna. Du hittar packinstruktionen här.

Ej uthämtad beställning
När du lägger en beställning av videoöverföring hos mig, förbinder du dig samtidigt att hämta/lösa ut din beställning när den är klar. Dina videokassetter och USB skickas, hämtas eller direktlevereras till dig, i enlighet med vad vi kommit överens om.

  • Hämtning hos mig:
    Paketet ska hämtas ut inom 10 dagar.
  • DHL:
    Paketet ska hämtas ut inom 14 dagar.
  • PostNord:
    Paketet ska hämtas ut inom 7 dagar.

Därefter returneras paketet till avsändaren. Om du inte hämtar ut din leverans inom ovan tidsramar, kommer du, utöver fakturan för din beställning, även att få en tilläggsfaktura på SEK 500:- för min hanteringskostnad.
Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp.
Outhämtade VHS-kassetter som returneras till mig/inte hämtas ut enligt ovan, kommer att förstöras efter ytterligare 60 dagar. Du som kund kommer INTE att få någon ersättning eller kompensation för detta. 

Reklamation
Om du inte godtar den levererade produkten, vänligen kontakta mig snarast möjligt. Provspela ditt USB-minne senast inom 10 dagar från mottagandet, så att du ger mig möjlighet att åtgärda eventuellt fel. Det är ett önskemål från min sida, att du återkopplar till mig när du har provspelat ditt USB, så att vi båda är överens om att allt är i sin ordning och du är nöjd. När jag vet detta, raderas dina filer, och jag kan inte längre skapa nytt med mindre än att ta om hela proceduren från dina originalband igen.

Tvist
Vid eventuell tvist följer jag rekommendationer från ARN  (Allmänna reklamationsnämnden), som du kan nå här.

Force Majeure
Jag tar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter som jag inte kan påverka. Hit räknas t.ex. arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, utebliven leverans från leverantör och andra faktorer utanför min kontroll. Jag tar inte heller ansvar för skada eller förlust som kan uppstå för kund.

GDPR och Cookies
Jag följer GDPR och sparar inte dina kunduppgifter till annat än fullföljning av din beställning. Du kan alltid begära rättelse, utdrag samt att jag tar bort dina uppgifter från mitt register. Enligt bokföringslagen ska fakturor sparas i 7 år, och kan därefter tas bort.
När du använder denna webbplats, sparas cookies i din dator, för att ge tillgång till olika funktioner. Infon i cookien hjälper din dator att känna igen sig när du besöker en sida igen. Du kan ställa in på din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies, men det kommer då att försämra din upplevelse när du surfar. Du kan läsa mer om cookies på Post och Telestyrelsens  webbplats här.


Kontaktuppgifter


Tillbaka till föregående sida